Aloite kotihoidontuen Vantaa-lisän muuttamisesta joustavammaksi

Jätimme maanantaina 8.3 kaupunginvaltuustossa aloitteen kaupunginvaltuuston kokouksessa sen puolesta, että perheet voisivat jatkossakin joustavasti ja vanhemmuutta tasapuolisesta jakaen hoitaa ihan pienimmät lapset kotona niin halutessaan! *** Aloite kotihoidontuen Vantaa-lisän muuttamisesta joustavammaksi Nykyisellään Vantaa maksaa kotihoidontuella kotona hoidettavasta lapsesta kotihoidontuen kuntalisää

Nuorten ei kuulu maksaa laskua koronasta – matalan kynnyksen mielenterveyspalvelut ovat täysin tukossa

Olemme jättäneet valtuustoaloitteen, jossa esitetään koronan aiheuttamien mielenterveyspalvelujen jonojen selvittämistä ja purkamista, kirjoittajat kertovat. Nuoret voivat huonosti ja se näkyy nyt kaduilla, uutisissa ja tilastoissa. Korona on pahentanut tilannetta lisäämällä stressiä, ja yksinäisyyttä, sekä vaikeuttamalla avunsaantia. Allianssin ja MTV Uutisten

Kuluneet viikot ovat olleet täynnä tapahtumia!

Valtuusto hyväksyi uuden yleiskaavan jota on valmisteltu koko kuluva valtuustokausi. Yleiskaavan ehkä merkittävin linjaus on ratikka ja kaupunkisuunnittelu ratikkareitin varteen. Korsosta ei edelleenkään hypätä ratikkaan mutta niin Hakunilaan kuin Pakkalaankin tuo ratikka merkittäviä parannuksia. Ratikka tuo Vantaalle reilusti investointiaan

Taistelu talouden koronakurimusta vastaan

Blogi Korso-lehdessä 8.10.20 Taistelu talouden koronakurimusta vastaan Maanantaina 5.10 kaupunginjohtaja julkaisi oman ehdotuksensa vuoden 2021 talousarvioksi.Ehdotus sisältää ylitsepääsemättömiä leikkauksia kotihoidon Vantaa -lisään, kasvatuksen ja oppimisen toimialalle sekä kulttuuriin ja liikuntaan. Taloustilanne on tiukka ja säästöjä täytyy tehdä. Toimialoille kohdistuvien säästöjen

Uusi vuosi, samat kujeet?

Vuosi on startannut politiikan osalta. Tällä viikolla on ns. lautakuntaviikko, eli yksi niistä viikoista kuin lautakunnat pyörivät. Torstaina on myös kaupunginvaltuuston infokokous ja ensi maanantaina vuoden ensimmäinen kaupunginvaltuusto. Kaupungin kokouskalenteri löytyy muuten kätevästi netistä jos on innostusta seurata päätöksenteon juoksutusta

Korso-lehden syyskolumni

Syksy on saapunut ja Facebook täyttyy mitä upeimmista maisemakuvista ja ruskasta Korsossa. Päätöksenteossa höyryämme täyttä vauhtia kohti ensi vuoden raameja. Investoinneissa on tulossa päätettäväksi korvaavat liikuntatilat Korson koulun purettaville liikuntahalleille. Se, minne ne rakennetaan on vielä auki. Saimme myös varmistuksen,

Isojen asioiden äärellä opetuslautakunnassa 15.4.19 -kolmiportainen tuki, oirekyselyt, puhdasilmatila ja yksityisen varhaiskasvatuksen valvonta.

Vaalien jälkeinen ilta käytettiin isojen asioiden opetuslautakunnan kokouksella. Kokouksen alkuun saimme esityksen kolmiportaisen tuen kattavuudesta varhaiskasvatuksessa, esiopetuksessa, peruskoulussa sekä ammatillisessa koulutuksessa tutkimuksen valmistuttua. Saimme materiaalin ja suunnitellun toimenpideohjelman vasta kokouksessa – asian syvälliseen perehtymiseen ei siis ollut mahdollisuutta etukäteen –

Kaupunginvaltuuston kokous 8.4.2019

Vaalikiireiden keskeltä lennähdettiin hetkeksi kaupungintalolle kokoustamaan. Iloitsen siitä, että Korson päiväkodille etsitään korvaavien tilojen rakentamista.Kokouksen pihvi eli kaupungin elinvoimaohjelma jätettiin pöydälle yksimielisesti joten sen käsittely siirtyy. Kaupungin henkilöstökertomus puhututti paljon, syystäkin. Itse sanoin näin: ”Henkilöstöohjelma – julkisuuteen nousee tasaisin väliajoin

Jälkihuoltonuoret eivät saa menettää toimeentulotukeaan rikosuhrikorvausten vuoksi