Syksy on saapunut ja Facebook täyttyy mitä upeimmista maisemakuvista ja ruskasta Korsossa.
Päätöksenteossa höyryämme täyttä vauhtia kohti ensi vuoden raameja.

Investoinneissa on tulossa päätettäväksi korvaavat liikuntatilat Korson koulun purettaville liikuntahalleille. Se, minne ne rakennetaan on vielä auki. Saimme myös varmistuksen, että Leppäkorventien jalankulku- ja pyörätie rakennetaan vuosina 2020-2021. Samassa yhteydessä siltaa levennetään kaupungin kustannuksella. Tältä osin turvallisempi koulutie valmistuu siis ennen Leppäkorven koulun laajennuksen valmistumista.

Nyt syksyllä nytkähtää eteenpäin myös kauan odotettu Elmon uimahallihanke. Vapaa-ajan lautakunta teki kokouksessaan esityksen jossa se esitti kaupunginhallitukselle Koillis-Vantaan uimahallin nimeksi Elmon uimahallia ja esitti rakennushankkeen aikaistamista yhdellä vuodella, valmistuminen vuodeksi 2023. Seuraavaksi asia etenee kaupunginhallituksen käsittelyyn. Seuraavassa lautakunnan kokouksessa nimetään työryhmä Elmon uimahallin suunnittelun seuraamiseksi.

Viime viikolla järjestettiin pääkaupunkiseudun yhteinen lasten ja nuorten asioista päättävien poliitikkkojen ja virkamiesten seminaari jossa esiteltiin Islannin mallia. Malli kertoo menestystarinaa siitä, miten Islannissa on saatu nostettua nuorten hyvinvointia ja vähennettyä päihteidenkäyttöä nuorten keskuudessa. Islannin mallissa jokaiselle nuorelle tarjotaan harrastus, vanhemmuutta ja yhteisöllisyyttä tuetaan. Islannin innoittamana saamme toivottavasti luotua oman mallin Vantaalle ja koko Suomeen.

Seuraavat viikot ovat täynnä tiivistä neuvottelua – erilaisia keskusteluita, neuvotteluita vaihtelevissa kokoonpanoissa ja argumentointia siitä, miten Vantaan talous rakentuu. Jos oma aikataulu antaa myöden kannattaa valtuuston kokouksia tulla paikanpäälle katsomaan tai seurata niitä livenä netistä.

Vihreä valtuustoryhmä on käyttänyt koko viikonlopun yhteiseen pohdintaan asioista, joita yritämme viedä eteenpäin. Samalla olemme pitäneet markkinoilla pystyssä Vihreää telttaa ja jakaneet läjän heijastimia pimeneviin iltoihin ja aamuihin. Muistetaanhan jokainen näkyä liikenteessä!

Eve Rämö
Korsolainen kaupunginvaltuutettu,
Opetuslautakunnan ja vapaa-ajan lautakunnan jäsen

Korso-lehden syyskolumni