Veronmaksajalle uutinen on hyvä, sillä päätös säästää rahaa. Esimerkiksi Vantaalla tiivis kaupunkirakenne on ollut jo kymmeniä vuosia itsestään selvä tavoite (katsokaapa vain Vantaan karttaa, sieltä näkee että kaupunki ei ole suuresta asukasmäärän kasvustaan huolimatta levinnyt pitkin poikin peltoja ja kaupunkialuetta vaikka tilaa periaatteessa olisikin, vaan taajama-alueet ovat hyvinkin tiiviitä, ja lisäksi kaupunki sijaitsee melko nätisti junaratojen varsilla), erityisesti taloudellisista syistä. Lappeenrannalla on paljon kirittävää tuohon tilaan (varsinkin kun kaupungin asukasluku ei ole vuosiin noussut siihen tahtiin kuin uusia katuneliöitä on tehty), onhan Lappeenrannassa katuneliöitä per asukas erittäin paljon suhteessa muihin vastaavankokoisiin kaupunkeihin. Katuneliöiden rakentaminen ja ylläpito maksaa rahaa, ja jos tuota määrää on vähemmän per asukas, ovat kustannuksetkin vähemmän per asukas.
Viimeisimmät artikkelit
- Voisiko kaupunki ”kompensoida” Arboretumin alueen siirtämällä esimerkiksi 20 hehtaaria talousmetsiä hakkuiden ulottumattomiin? 25.11.2020
- Lappeenrannan areenahankkeesta päättävien on huomioitava myös kasvavat käyttötalouskulut 9.10.2020
- Vihreä elvytys auttaa Suomea nousemaan jaloilleen 2.6.2020
- Länsialueen päiväkoti- ja kouluverkkoon esitetään taas lisää harvennusta ja rakentamisen lykkäämistä 1.3.2020
- Lentotuet ovat tehoton tapa tukea matkailua ja elinkeinoelämää 21.10.2019
Avainsanat
arki
arvokas
arvovalinta
asukkaiden kuuleminen
demokratia
energia
faktat
hakkuut
hiilineutraali
hyvinvointi
ilmastonmuutos
joukkoliikenne
jäähalli
kaupunkikehitys
keskusta
kestävä kehitys
korona
koulun koko
koulut
kulttuuri
kuluttaminen
kävelyalue
Lappeenranta
lapset
lentoliikenne
liikenne
liikennesuunnittelu
luonnon monimuotoisuus
luonto
lähikoulut
maisematyölupa
metsä
metsät
monimuotoisuus
onnellisuus
oppimistulokset
päiväkodit
rohkeus
suunnittelu
talous
tasa-puolisuus
tehokkuus
tiivis
viihtyisyys
virkistys