Juuri käydyissä kuntavaaleissa itseltäni jäi henkilökohtainen kampanja käymättä. Yksinkertaisesti muuta mielestäni tärkeämpää tekemistä oli niin paljon, etten ehtinyt kampanjaa juuri ajatellakaan. Yhtään kampanjamateriaalia en tehnyt. Paperia siis ainakin säästyi. Jaettavaa krääsää minulla ei ole yleensä ollut muutoinkaan. Myöskään yhtään henkilökohtaista lehtimainosta, tienvarsimainosta, valotaulumainosta, somemainosta, televisio- tai radiomainosta tai muutakaan sellaista ei laittanut. Vaalitilaisuudet ja muu katukampanjointi jäivät niinikään kokonaan välistä. Omia nettisivujani kuitenkin päivitin ja somessa julkaisin mielestäni ihan asiaa ehkä hieman enemmän kuin tavallisesti. Puolueen yhteiseen mainontaan Oulussa toki osallistuin omalla osuudellani ja sen myötä kasvokuvani oli mm. jonkun onnikan kyljessä ja muutamassa lehdessä yhteismainoksessa.

Tästä varsin passiivisesta kampanjoinnista huolimatta sain 334 ääntä, mikä on 36 ääntä (yli 10 %) enemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa. Tämä siitä huolimatta, että äänestysprosentti ja oman puolueeni kannatus laskivat sekä valtakunnallisesti että Oulussa. Jotain olen ilmeisesti tehyt valtuustokauden aikana hyvin jopa siinä määrin, että olen jäänyt monille äänestäjille mieleen. Uskonkin omien äänestäjieni valinneen minut asiaperustein eikä niinkään hetken mielijohteesta mainoksesta poimien.

Itsekin uskoin omaan läpimenooni ennen vaaleja. Kokeneempi poliitikko nimittäin neuvoi jokin tovi sitten, että kuntavaaleissa ei kannata äänestää itseään, jos pääsee muutoinkin läpi. Niinpä minäkin äänestin oman puolueeni ensikertalaista ehdokasta, jolle uskoin äänelläni olevan enemmän merkitystä kuin mitä itselleni olisi ollut. Hän ei tullut vielä valituksi, mutta toivottavasti kohtuullisen hyvä äänisaalis kannustaa pysymään mukana politiikassa vihreänä vaikuttajana.

Vielä suuri kiitos äänestäjilleni ja myös kaikille Vihreiden äänestäjille kuin myös ylipäätään kuntavaaleissa äänioikeuttaan käyttäneille! Valtuusto on jälleen valittu ja yhteistyössä teemme seuraavat 4 vuotta jälleen hitusen parempaa Oulua.