Allianssin järjestämissä Nuorisovaaleissa olin Oulun vaalipiirissä Vihreiden äänikuningas ja kaikista ehdokkaista sain kolmanneksi parhaan vertailuluvun. Vihreiden menestyksen täydensivät Satu Haapanen ja Sofia Tervakangas.

Pohdin syitä kannatukselleni nuorten keskuudessa. 36-vuotiaana en ole itse enää kovin nuori, joten ikä tuskin on ratkaissut äänestyspäätöksiä. Ehkä fiksut nuoret ovat huomanneet, että nostan kampanjassani esille tärkeitä asioita, enkä niinkään korosta itseäni henkilönä. Asioistahan eduskunnassa päätetään. Biologin ja tohtorin koulutukseni voi myös vedota nuoriin, jotka ovat huolissaan ilmastomme ja ympäristömme tilasta. En ole tehnyt näyttäviä mainosvideoita enkä ole Instagramissa, mutta ehkä nämä Vihreiden sivupohjalle tehdyt nettisivut kertovat minusta tarpeeksi ja julkisella Facebook-sivullani olen ollut sopivasti aktiivinen ja nimenomaan julkaissut sielläkin pääsääntöisesti asiaa. Muutkin syyt ovat varmasti vaikuttaneet. Olisi mukava kuulla nuorten kommentteja ja perusteluja.

Kiitän nuoria luottamuksesta ja jään odottamaan, miten äänioikeutetut 18 vuotta täyttäneet äänestävät. Se nähdään sunnuntaina 14.4.