Riitta Koskimies

Olen Riitta Koskimies, pitkän linjan vihreä vaikuttaja. Yhteiset asiat kiinnostavat minua. Olen ollut luottamushenkilönä mukana niin ammattiyhdistyksessä, yliopiston hallituksessa kuin monien yhdistysten, puolueen ja kaupungin toimielimissä. Olen tottunut päätöksentekijä, hyvä viestijä ja minulla on laajat verkostot.

Asun Turussa Martissa ja kesäisin  Uudessakaupungissa oleva kesäpaikka on tietenkin paljon käytössä. Olen työurani aikana liikkunut pankkimaailmasta yliopistoon, tehnyt valtakunnallisia projekteja, kirjoittanut oppikirjan, toiminut viestintäkoordinaattorina, osa-omistanut luomuruokakaupan ja tehnyt koulutuksia yksityisyrittäjänä. Parhaillaan olen yritysviestinnän opettaja ja työelämän viestinnän opintokokonaisuuden vetäjä Turun yliopistossa.

Kuntaluottiksena olen saanut tehdä työtä kaupunkilaisten eteen useassa toimielimessä, mm. Kiinteistöliikelaitoksen johtokunnassa ja joukkoliikennelautakunnan pj:nä Fölin käynnistyessä sekä useissa osakeyhtiöissä kuten Turku Science Park Oy. Tällä kaudella olen Turun kaupunkiliikenne Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Turun konservatorion ja musiikkiopiston hallituksen jäsen.

Pyrin Turun valtuustoon jatkamaan vaikuttamista ilmastotyön, osallisuuden ja tasa-arvoisen kaupungin puolesta.