Uusiutuvan energian läpimurto Tampereella

Ke 29.3. klo 18.00 Vihreä Tila, Aleksis Kiven katu 11.

Ilmastonmuutoksen torjunta ja energiansäästö alkaa kaupungeista.

Kaupungin toimilla on ratkaiseva vaikutus siihen, miten EU:n ja Suomen asettama päästötavoite saavutetaan. Suuri osa päästöistä tulee asuntojen lämmityksestä, sähköntuotannosta ja liikenteestä.

Tampereen kaupungilla ja kaupunkilaisilla on monia tapoja osallistua ilmastovastuun kantamiseen. Yksi niistä on uusiutuvan energian tuotannon lisääminen. Siinä onnistuminen mahdollistaa maakaasusta, kivihiilestä ja turpeesta luopumisen kivuttomasti. Muutos tehdään sekä okt-asujien että taloyhtiöiden toimesta. Aurinkopaneelit, älykkäät ikkunat, sähköautojen latauspaikat, liikennebiokaasut, uusi keskuspuhdistamo, aurinkokeräimet ja muut energiaa säästävät ja päästöjä vähentävät keinot ovat kaikki osa ratkaisupalettia. Kaupungin toimet sekä mahdollisuuksien kartoittamisessa että ratkaisujen tukemisessa ovat keskiössä.

Tilaisuudessa pormestarin erityisavustaja Pauli Välimäki kertoo mitä Tampereella on tehty ja tehdään uusiutuvan energian edistämiseksi. Keskustelussa kunnallisvaaliehdokkaat Juha Joki ja Marko Ulvila kertovat omista kokemuksistaan ja näkemyksistään asian edistämisessä. Tilaisuuden juontaa Tampereen vihreiden puheenjohtaja Olga Haapa-Aho.

Tapahtuma Facebookissa