Luottamustehtäväni

Olen ollut mukana vihreässä politiikassa syksyn 2008 kuntavaaleista asti. Sain viimeisimmissä kuntavaaleissa keväällä 2021 ääniä 69 kpl. Valtuustopaikkaa sillä ei irronnut, mutta minut nimettiin vihreiden edustajaksi Keski-Suomen liiton tarkastuslautakuntaan.

Edellisellä kaudella 2017 – 2021 sain 193 äänellä paikan Vihreän valtuustoryhmän 1. varavaltuutettuna. Sain osallistua lähes jokaiseen kaupunginvaltuuston kokoukseen ja seminaariin. Lokakuun 2020 lopussa nousin varsinaiseksi valtuutetuksi loppukauden ajaksi. Olin myös tarkastuslautakunnan varsinainen jäsen, mikä olikin varsin työllistävä luottamustehtävä arviointikäynteineen ja iltakouluineen. Lisäksi olin jäsen koulutuskuntayhtymä Gradian valtuuskunnassa.

Olen varajäsenenä Jyväskylän seurakunnan Läntisen alueen aluejohtokunnassa juuri alkaneella kaudella 2023 – 2026. Aluejohtokuntaa edeltäneessä Keltinmäen alueseurakunnan alueneuvostossa olin varsinainen jäsen kaudella 2019 – 2022. Sitä edellisellä kaudella 2015 – 2018 edustin seurakuntalaisiamme myös Jyväskylän rovastikuntaneuvostossa.

Lisäksi olen toiminut monenlaisissa tehtävissä järjestösektorilla. Tällä hetkellä merkittävin luottamustoimi on Keski-Suomen Vihreiden Naisten puheenjohtajuus. Kutsunkin toisinaan itseäni ”hallitusammattilaiseksi”!

Saamani äänimäärät vuodesta 2008 alkaen

Äänimäärät pylväskuvaajilla.

Parhaat vaalit kannaltani olivat kuntavaalit 2017 sekä osuuskauppa Keskimaan vaalit, joihin osallistuin ensimmäistä kertaa 2021. Seuraavat mittelöt ovat kuntavaalit 13.4.2025, jolloin on myös aluevaalit. Asettuisinko ehdolle molemmissa? Seurakuntavaalit puolestaan käydään seuraavan kerran syksyllä 2026. Nekin kiinnostavat taas, jos Avara kirkko jälleen kokoaa listan.

Henkilötietoja:

Irene M. E. A. Hallamäki

s. 1974

filosofian lisensiaatti, pääaine suomen kieli

suomen kielen tuntiopettaja Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa

kotikunta: 1.1.2009 alkaen Jyväskylä

Kuntaliitos eheytti identiteettini, sillä isäni puolelta olen kotoisin Korpilahdelta, kotikuntani on koko ikäni ollut Jyväskylän maalaiskunta mutta 1990-luvulta asti olen asunut enimmäkseen Jyväskylän puolella, mikä on aiheuttanut pieniä väärinkäsityksiä toisinaan.

Vihreät yhdistykset, joihin kuulun: Jyväskylän vihreät ry sekä Keski-Suomen vihreät naiset ry.

Luottamustoimet

Järjestöissä:

Jyväskylän maalaiskunnan Kuohun kylätoimikunnassa 1991 – 1994,
Keski-Suomen Opiskelija-asuntosäätiön (KOAS:n) Roninmäen kohteen asukastoimikunnassa vuoden 1998 alusta alkaen ja puheenjohtajana elokuusta 1998 vuoden 2003 loppuun,
KOAS:n asukastoimikuntien yhteistyövaltuuskunnan jäsen 1998 – 2002 sekä puheenjohtajana vuosina 2000 – 2002,
KOAS:n hallituksen äänettömänä asukasedustajana vuoden 1999 ajan ja hallituksen jäsenenä 2000 – 2001,
KOAS:n valtuuskunnassa 2000 – 2001,
Jyväskylän maalaiskunnan vihreät ry:n hallituksen sihteeri 2008 – 2009,

Jyväskylän vihreät ry:n hallituksen jäsen 2009 – 2010, 2013 – 2016, 2018 ja 2022 – 2023,
yhdistyksen järjestötyöntekijänä 1.12.2010 – 30.11.2012,

Keski-Suomen Vihreät ry:n hallituksen varsinaisena jäsenenä 2014 – 2015 ja 2020 – 2021, varajäsenenä 2016 – 2019 ja 2022 – 2023 sekä vaalityöryhmän puheenjohtajana 2017 – 2018,

Keski-Suomen vihreät naiset ry:n sihteerinä 2009 – 2012, 2015 – 2017 ja 2020 sekä puheenjohtajana 2013 ja 2021 – 2023,

Pohjois-Päijänteen Pursiseura ry:n hallituksen jäsen 2010 – 2013 ja 2018 – 2019,

Osuuskunta Generaattorin hallituksen jäsen 2007 – 2014

Kunnallisissa ym. luottamustehtävissä:

Keski-Suomen liiton tarkastuslautakunnan varsinainen jäsen 2021 – 2025,

Jyväskylän tarkastuslautakunnan varajäsen 2009 – 2012 ja varsinainen jäsen 2017 – 2021,

Vihreän valtuustoryhmän 1. varavaltuutettu 2017 – 2020, valtuutettuna 26.10.2020 alkaen valtuustokauden loppuun,

Koulutuskuntayhtymä Gradian valtuuston jäsen 2017 – 2021,

Keski-Suomen maakuntavaltuuston varajäsen 26.10.2020 alkaen valtuustokauden loppuun,

Kylän Kattaus -liikelaitoksen johtokunnan varajäsen 2013 – 2017,

Keski-Suomen käräjäoikeuden lautamiehenä lokakuusta 2011 maaliskuuhun 2013

Seurakunnassa:

Jyväskylän seurakunnan Läntisen alueen aluejohtokunnan varajäsen 2023 – 2026,

Jyväskylän seurakunnan Keltinmäen alueneuvoston varajäsen 2011 – 2014 ja varsinainen jäsen 2016 – 2022,

Jyväskylän seurakunnan jäsenten edustaja rovastikuntaneuvostossa 2015 – 2018

img_3866 Yhteistä taakkaa vetämässä.