Terveiset kaupunginvaltuuston toisesta kokouksesta!

Kokousrumba alkaa aina edellisellä viikolla jolloin ilmestyy esityslista sekä kaupungin tiedote tulevasta kokouksesta. Valtuuston infokokoukset ovat torstaisin – silloin esitellään listan asiat valtuutetuille sekä pidetään kyselytunti – tilaisuus jossa on mahdollisuus kysellä virkamiehiltä. Infokokouksen jälkeen pidetään ryhmämme oma ryhmäkokous jossa käymme keskustelua ja ajatuksia läpi listasta ja päätämme mihin teemme muutosesityksiä ja mitä asioita viemme ryhmien välisiin neuvotteluihin.

Valtuuston kokoukset alkavat yleensä klo 18.00 ja ovat maanantaisin. Tätä ennen kokoonnumme ryhmänä käymään läpi vielä kaupunginhallituksen kokouskuulumiset sekä kuulumiset ryhmien välisistä neuvotteluista.

Valtuuston kokouskalenterista näet tulevat kokouspäivämäärät: http://www.vantaa.fi/hallinto_ja_talous/paatoksenteko/kaupunginhallitus/kokouskalenteri

Kaikki kaupunginvaltuustot voit seurata nettilivenä Vantaa- kanavalta: https://vantaakanava.fi

Tämän päivän listalla on vastauksia aloitteisiin, päiväkotien ja koulujen ruokaan liittyviä aloitteita on kaksi. Anniina Kostilaisen aloitteessa toivomme, että ruuan turvallisuutta parannetaan lisäämällä kotimaisten tuotteiden ja luomutuotteiden elintarvikkeiden käyttöä. Asiakohdassa 9 Vihreä valtuustoryhmä liittyi yhdessä kaikkien muiden ryhmien (paitsi sinisen tulevaisuuden) kanssa sosiaalidemokraattien pöytäkirjalausumaan jossa todetaan, että Vantaalle tarvitsemme ruuan hankintaan oman hankintastrategian.

Luontolahjani 100 vuotiaalle Suomelle on hieno esitys ja päätös rauhoittaa neljä uutta vantaalaista luontokohdetta. Ilokseni totean, että joukossa on upea Tussinkosken alue lapsuuteni takapihalla, Vallinojalla. Suosittelen kaikille lämpimästi retkeilyä Tussinkoskella jos ei siellä ole vielä käynyt.

Myyrmäen kaavassa esitetään lisää elävää kaupunkia ja kaupunkikulttuuria. Me Vihreät haluamme asemakaavassa varmistaa, että joukkoliikenne toimii, vaihtoyhteydet ovat lähellä ja vaivattomia ja siinä varaudutaan mm. pikaratikkaan. Uudessa kaavassa tulee säilyttää arkkitehtoninen kerroksellisuus, monimuotoinen asuminen ja hyvät palvelut, asukastilat sekä kivijalkaliiketilat.

Kokouksessa myönsimme eron valtuutetullemme, ihanalle Antti Karille kun Antti valittiin Vantaalle kiinteitöjohtajaksi. Tämän johdosta valtuustoon nousee ensimmäinen varavaltuutettumme, ihana  ja rakas Minna Kuusela.

Kaupunginvaltuuston kokoonpanot, esityslistat ja pöytäkirjat löytyy myös netistä: http://www.vantaa.fi/hallinto_ja_talous/paatoksenteko/kaupunginvaltuusto

Terkuin, Eve

Valtuutetut Aura & Rämö paikoillaan etupulpetissa